Terugreis en overnachting Düsseldorf

1 september 2023 - Düsseldorf, Duitsland

30 en 31 augustus 2023

Deze ochtend ging onze wekken om 6 uur, zodat we rond 7uur richting de ontbijtzaal konden gaan. Jeetje wat is 6 uur dan vroeg 🙈 maar goed het is niet anders. We waren allemaal redelijk snel uit bed, kleding aan, tandenpoetsen, laatste spullen in de koffer en handbagage en dan richting de ontbijtzaal met alle spullen. Onderweg kwamen we een kar voor de koffers tegen, dus hop alle koffers erop en rijden maar. Boven aangekomen werd onze kar overgenomen en leeg gehaald. We wilde de kar netjes weer naar beneden brengen, maar dat hoefde niet. Om 8:15 zou de bus van Odeon tours komen en om die tijd stond er inderdaad een bus van Odeon, maar deze ging naar Orange Bay.....deze trip hadden wij al gedaan, dus lieten we deze bus aan ons voorbij gaan. Een kwartier later arriveerde onze bus, we gingen nog langs een paar andere hotels, o.a. Titanic Royal, Titanic Resort, Alibaba en toen richting het vliegveld. Daar aangekomen werden onze koffers op een kar gezet en richting de ingang gereden. Daar aangekomen werden onze paspoorten gecontroleerd en daarna ging alles door de scanner. Toen we net alles weer bij elkaar hadden en weg wilde lopen werd Wilfred eruit gepikt om de rugtas te laten controleren. Na de controle en het invullen van de lijst gingen wij richting de incheckbalie. Hier kregen we onze boadingpassen en een formulier die per persoon ingevuld moest worden. 5 formulieren verder gingen we richting de douane. Hier moest alles af en ook de schoenen moesten uit. Hier ging alle onde handbagage door de scan en werden wij ook gefouilleerd en konden we weer door. Nog even wat eten en drinken gehaald voor in het vliegtuig. Na een vlucht van 4,5 uur waren we in Düsseldorf en het regende....dit hadden we de afgelopen 13 dagen niet gezien! We hadden onze koffers snel en gingen richting de uitgang en zochten we een taxibusje voor richting het Novotel. We vroegen of ze nog 2 kamers vrij hadden en gelukkig hadden ze dat. Dus gingen we met de koffers naar boven en hebben we ons klaargemaakt om even bij de McDonald's te eten, dit hadden we de kinderen beloofd. Daarna weer richting het hotel om lekker te relaxen en slapen. De mannen hadden in hun kamer de laptop op de tv aangesloten en zijn samen een film gaan kijken. De volgende ochtend zijn we even lekker gaan douchen, ze hebben Rituals shampoo, showergel en handzeep hangen....heerlijk!! Na een lekker wakker worden douche gingen we lekker ontbijten. Ze hebben hier een wafelijzer staan, dus ze konden lekker hun eigen wafels maken. Na het ontbijt nog even naar de Aldi (deze zit tegenover het hotel) wat te eten en drinken uitgekozen voor in de auto. Nu was het koffers pakken, sleutel inleveren en gaan! Na een uurtje rijden dachten wij nog even goedkoop te tanken in Duitsland, nou dat viel even tegen! €2,16 per liter 😱 dus maar even niet vol getankt. We besloten hier ook even onze benen te strekken, naar de wc te gaan en ze hadden een speeltuin. Dus de kinderen konden zich even uitleven voordat we weer verder gingen. Rond half 4 waren we thuis. Mijn moeder kwam ook nog even langs en die kwamen we onderweg tegen 😉 Dank je wel mam voor het verzorgen van hamster Snoepie, het letten op ons huis en het doen van de boodschappen 😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade