Zee en zwembad
24 augustus 2023 - Hurghada, Egypte
23 en 24 augustus 2023
Na onze trip van gisteren hebben we even 2 rustdagen ingelast, ook omdat we onze andere trips aan het inplannen zijn met Dutch Guide Hurghada. De 23e zijn we een dagje naar het strand geweest en heeft Roswitha kennis gemaakt met de echte zee en het snorkelen. Ze vindt het geweldig! Het was een klein stukje lopen naar/op de pier, maar zeker de moeite waard. De andere 2 wilde niet, dus die bleven met papa op het strand. Roswitha wilde zo ver mogelijk de zee in, dus zijn we helemaal naar achteren gelopen. Aan het einde van de pier was een trap en er was ook een Life Guard, dus mocht er wat zijn dan is er hulp. Roswitha ging met haar duikmaster op en de GoPro in haar hand (echt de beste aankoop geweest voor deze vakantie!) de trap af en de zee in. Ik hoorde steeds naast mij VISSSJUUUSSS hahaha. Ik geloof dat ze iets van ander half uur heeft gesnorkeld. We kwamen wat Nederlanders tegen en 1 van hen had een zeeslang gezien, dus wij ook snel het water in en ja hoor we hebben hem gezien! Ik ging ook nog even snorkelen, maar merkte met een minuut of 10 dat het deinzen van de zee mij wat misselijk maakte. Ik ben maar naar de trap gezwommen voordat ik met een vol masker zat. Daarna is Roswitha even alleen gaan snorkelen, want ik merkte dat ze het prima deed dus wel even alleen kon. Vanaf de pier kon ik haar mooi in de gaten houden ;) Op het moment dat we terug wilde lopen zagen we een enorme groep vogels (volgens mij Ooievaars) vanuit de zee landinwaarts vliegen. We hebben een deel van de groep op de camera vast kunnen leggen. Verder op de dag kwamen nog 2 van zulke groepen overvliegen. Heel indrukwekkend. Weer terug bij ons strandbedje was Mikayla schelpen en steentjes aan het zoeken en zat Dijon op zn kont in de zee visjes te vangen met zijn hand. Hij was in opperste concentratie, want hij had niet door dat ik ondertussen met 2 smeltende ijsjes in mijn handen stond hahaha. Zodra hij "wakker geworden" was rende hij uit het water en hebben we onder de parasol ons smeltende ijsje opgegeten. Daarna hebben we onze handen in de zee gewassen en zijn we richting de glijbanen gegaan. Dijon wilde met mij nog een keer van de blauwe glijbaan af. De dames durfen niet van deze glijbaan, maar hij wel! Het was wel jammer dat de band wat lek was, dus ik moet languit gaan liggen om ervoor de zorgen dat mijn dikke kont niet over de grond sleepte hahaha. Dus op het filmpje ziet het er wat raar uit, maar goed het was super leuk! Daarna zijn de kinderen met zn 3en van de glijbanen gegaan, want ik had wat last van mijn maag door het snorkelen. Alleen maar liggen op een bedje is ook niet alles en ook Wilfred wilde weer van de glijbanen, dus zijn we samen met de kinderen van wat glijbanen afgegaan. Na wat banden omhoog sjouwen en naar beneden zoefen hadden we de glijbanen weer gehad en zijn we, met onze spullen, richting het zwembad gelopen. Daar hebben we nog even wat gezwommen en was het alweer tijd om ons klaar te maken voor het avondeten. Ze hadden weer pannenkoeken, dus de kinderen waren helemaal blij. Na het eten zijn we even richting de Game Hal gegaan en werd er aan ons gevraagd of wij misschien zin hadden om een game te bowlen want er was een baan vrij. Waarom ook niet, dus hop de baan op. Super gezellig en heerlijk fanatiek ;) Aan het einde van de game is Wilfred even naar de Starbuck gelopen voor echte koffie en 2 Frappuccino's. Dijon was niet helemaal lekker, dus die is met Wilfred naar de kamer gegaan en ik ben met de meiden naar een show gegaan. Het was een Miss Titanic Beach verkiezing, erg grappig maar gelukkig waren de dames al gekozen voor dat wij er waren hahaha. Daarna zijn ook wij naar de kamer gegaan en hebben we ons klaar gemaakt voor de nacht.
De volgende ochtend werd ik om 7 uur gewekt door "De vloek van de Farao" :( en heb dus het eerste uur van de dag in de badkamer doorgebracht. Het werd voor mij dus een echte rustdag vandaag, balen. Wilfred ging met de kids ontbijten en hebben 2 broodjes en een appel voor mij meegenomen. Dijon wilde nog niet gelijk zwemmen, dus is even gezellig bij mij gebleven. Totdat de PoolParty in het zwembad begon, toen zijn ze lekker met zn allen gaan zwemmen en feesten. Ondertussen kreeg ik de planning van onze trips binnen. Vrijdag 25 augustus gaan we met de boot naar Orange Bay, zondag gaan Wilfred en Roswitha een dag naar Luxor en dinsdag 29 augustus gaan we met de Submarine weg. Daarna zit de vakantie er alweer bijna op :( Gelukkig gaat het ondertussen al wel weer wat beter, dus kon ik mooi even alle foto's van de Safari, die ook binnen waren gekomen, uploaden. Ook de filmpjes en foto's van gister weer uploaden en dit verhaal weer even typen. Nu nog even een paar uurtjes rusten, terwijl Wilfred met de kinderen aan het zwemmen is. Dan vanavond even proberen wat te eten en dan hopelijk een goede nachtrust en weer fris en fruitig voor onze trip naar Orange Bay!
Tot snel! XxX van ons!


Jammer dat jij je niet zo goed voelt, hopelijk knap je snel op, jullie hebben nog zoveel leuke dingen in het vooruitzicht.
Dat filmpje is ook fantastisch. Leuk dat er zoveel mooi vissen te zien zijn bij jullie hotel.
Veel plezier nog even. Ps, die trip die Roswitha en Wilfred gaan maken: ook heeel tof! Een hele mooie herinnering voor later. 😘
Superleuk om te zien hoe iedereen het naar zijn zin heeft.
Hopelijk voel jij je snel beter.
Op naar het volgende avontuur 🤗